Menu
Tel:+98 21 88218465
Email : info[at]radsa.ir

Email : info[at]radsa.ir      Tel:+98 25 37731517

وبلاگ

هنگامی که هر صفحه نمایش عمومی صفحه نمایش شخصی شما است

در حال حاضر هر صفحه نمایش برای یک کاربر اختصاص دارد و یا اینکه تعدادی از کاربران در یک زمان می توانند یک خروجی را از صفحه نمایش ببینند مانند تلوزیون های خانگی.

اما چه اتفاقی خواهد افتاد اگر هر صفحه نمایش قادر باشد خروجی های متفاوت در یک زمان داشته باشد؟ آیا امکانش هست؟

استیون اسپیلبرگ در سکانس هایی از فیلم گزارش اقلیت چنین امکانی را به نمایش درآورده است. به نحوی که بیلبورد های تبلیغاتی قادر بودند عابران را شناسایی کنند از روی نام و یا چشم آنها و تبلیغات و مطالب را نسبت به عابرین تغییر دهند.

در فیلم می توانید مشاهده کنید، هر بیلبورد تبلیغات عمومی، خصوصی شده بود. پس از شناسایی عابران، مادامی که آنها در محدوده بیلبورد قراردارند تبلیغاتی خاص آنها به نمایش در می آمد.

ولی در واقعیت، عموم مردم مدل تبلیغات فیلم گزارش اقلیت را دوست ندارند. چرا که لازمه چنین تبلیغاتی استفاده از اطلاعات افراد است. همانطور که در چند روز گذشته در جلسه کنگره مدیر عامل فیس بوک مارک زوکربرگ  مطرح گردید، بسیاری از جمله سیاستمداران در دسترسی به اهدافشان پا را از حد حقوق شهروندی فراتر گذاشته در اقدامی که عملا نقص حریم خصوصی افراد است با استفاده از شرکت هایی که دارای اطلاعات شخصی مردم هستند برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده می کنند.

اما اطلاعات شخصی واقعا برای این نوع از تبلیغات لازم نیست. تقریبا یک سال و نیم پیش در مسکو پایتخت روسیه بیلبورد تبلیغاتی نصب گردید که با عبور هر ماشین علامت تجاری آن روی بیلبورد به نمایش در می آمد. این تابلو تبلیغاتی که توسط  Synaps Labsساخته شده از دوربینی با سرعت بالا استفاده می کند و می تواند تا 180 متر جلوتر از بیلبورد را تصویر برداری نماید. تصاویر توسط پردازده مرکزی بیلبورد پردازش شده تا نوع و مدل ماشین های عبوری را شناسایی نماید .



به طور مثال با هدف قرار دادن صاحبان خودرو های گرانقمیت چنین متن و بنری را به نمایش می گذارد، "رانندگی با یک ماشین شخصی جگوار گرانقیمت جدید" بعد از مدتی این بیلبورد در بخش های دیگر روسیه و آمریکا نصب گردید. این شرکت بجای جمع آوری اطلاعات شخصی افراد از اطلاعات عمومی آنها مانند نوع و مدل ماشین آنها استفاده نمود.

ساختار بیلبورد چنین بود که یک پردازنده، تصاویر بدست آمده را تحلیل نموده و پاسخ متناسبی برای بیلبورد ارسال می نمود که این یک هوش مصنوعی عالی است.

هوش مصنوعی همه چیز حتی عابرین پیاده را می تواند تحلیل نماید. هوش مصنوعی می تواند مرد یا زن بودن، پیر یا جوان بودن، حتی خوشحال یا ناراحت بودن و حقایق عمومی دیگری از عابران پیاده را تحلیل و بررسی کند. مدل تبلیغات فیلم گزارش اقلیت بر اساس یک هوش مصنوعی است که تشخیص می دهد عابران در حال رانندگی هستند یا راه رفتن و نه اطلاعاتی که از پایگاه داده ای از قبل محیا شده باشد.

در جهان امروز مردم می توانند تبلیغاتی را که مخصوص آنها و بر اساس نیازهای آنها ساخته شده است را ببینند.




 

مقدم شما را به دنیای جدید تبلیغات گرامی می داریم.

 

حال به کسب و کار با استفاده از یک مانیتور عمومی شخصی شده فکر کنید.

زمانی که شما در فرودگاه قدم می زنید، ده ها وشاید صدها تابلوی بصری در اطراف شما وجود دارند که اکثر آنها عمومی اند. مانند علائم تاکسی، باربری، رستوران، سرویس بهداشتی و برخی از آنها هم برای گروه خاصی است مانند اطلاعات پروازی، مسیر گیت ها و .. که همگی آنها شما را دنبال می کنند. چه بسا ترس و دلهره ای به وجود آید که آیا اطلاعات پرواز که همین الان پخش شد برای شما بود یا نه، گیت من کدام بود و موارد دیگر. آنها در آینده تنها منعکس کننده پیام های اختصاصی شما خواهند بود تا نگرانی شما را نسبت به هجوم این همه پیام کم نمایند. به طور مثال در صفحه نمایش مخصوص اطلاع رسانی که نزدیک شماست صرفا اطلاعات پرواز شما نمایش داده خواهد شد.

 

به همین سادگی، دنیای جدید در انتظار ماست.

 

در داخل ساختمان های دفتر ها و شرکت های بزرگ، تمام صفحه های نمایش از لابی تا جلسه هیئت مدیره و در هر دفتر در طول مسیر، به شما، اعلان ها و داده های شخصی خود را نشان می دهند. رایانه در دفتر شخصی شما خواهد بود و شما با استفاده از فناوری بیومتریک (تشخیص چهره) وارد سیستم می شوید و همه این اتفاقات بدون توجه به تعداد افراد در هر صفحه، نمایش داده می شود.

 

فناوری در حال پیشرفت است

 

تحقیقات در دانشگاه کارولینای شمالی در Chapel Hill سیستمی را تشریح می نماید به عنوان "دید درست چشمی چند کاربره" و یک استارت آپ به نام Misapplied Sciences این فن آوری را توسعه داده و نام آن را "واقیت موازی" نامیده است."واقعیت موازی" صدها نفر را قادر می سازد تا به یک صفحه نمایش نگاه کنند و دیدگاه های کاملا متفاوت و سفارشی را ببینند. من می توانم روی یک صفحه نگاه کنم و اطلاعات را به زبان انگلیسی ببینم، در حالی که فردی که در کنار من ایستاده است همان اطلاعات را به ماندارین می بیند و یک شخص سوم، زبان فرانسوی را می بیند. یاحتی برای آن موضوع، من می توانم متون خود را ببینم و دیگران می توانند اطلاعات مربوط به خودشان را مشاهده کنند.

 Misapplied Sciencesکه توسط کارکنان سابق مایکروسافت و تصویر سازان والت دیزنی تاسیس شده است، صفحاتی را ارائه کرده اند که رنگ های مختلف نور را – که پیکسل های چند نمایی نامیده می شوند – در میلیون ها جهت از خود ساطع می نمایند.

این شرکت می گوید که با استفاده از سنسورهای حساس به گوشی های هوشمند، می تواند نه تنها نمایشگر منحصر به فردی را به نمایش بگذارد، بلکه اطلاعات نمایش داده شده و یا آگهی را از صفحه نمایش به صفحه نمایش دیگر جابجا کند و مخاطب خود را دنبال نماید. این هم خصوصی خواهد بود و به این معنا که هیچ کس دیگر ی نمی تواند آن را ببیند، حتی در فضای عمومی و شلوغ.

در حالیکه تکنولوژی صفحه نمایش چندین نمایشی در حال ظهور است، وجود فناوری های دیگر مورد نیاز برای ایجاد این دیدگاه واقعیت پیش بینی شده است.

 اول، محاسبات تمام ابری، همانطور که در مدل Chromebook وجود دارد. رایانش ابری امروزه در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد که بسیار مدل قوی و تاثیر کذاری است.

دوم، فن آوری های بیومتریک مانند تشخیص چهره است. آنها دائما سریعتر و دقیقتر می شوند. بیومتریک در حال حاضر روش پیش فرض برای احراز هویت در مدل بالا از سازنده گوشی های هوشمند در جهان است.

تقریبا تمام گوشی های هوشمند آینده از شناسه بیومتریک برای احراز هویت استفاده می کنند که با گذشت زمان سریع تر و دقیق تر می شود.

و قطعا این تکنولوژی ها آینده را در برخواهند گرفت.

سوم، فناوری پیکسل های چند نمایی که پیش از این توضیحاتی داده شد.

ترکیبی از این تکنولوژی ها باعث خواهد شد، که در هر صفحه نمایش شما در هر نقطه از جهان با شما روبرو باشد. صفحه نمایش ها می توانند در فضاهای عمومی، شخصی و فردی باشند. برخلاف واقیعت افزوده، لازم نیست شما عینک های مخصوص را حمل کنید و آن را به چشمانتان بزنید.

این مقاله، "هنگامی که هر صفحه نمایش عمومی صفحه نمایش شخصی شما است"، در ابتدا توسط Computerworld منتشر شد.

Print
نویسنده: مظفری
3 نظرات
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مظفریمظفری

سایر نوشته ها توسط مظفری

تماس با نویسنده

3 نظر در مطلب "هنگامی که هر صفحه نمایش عمومی صفحه نمایش شخصی شما است" ثبت شده است

20
1
Avatar image

محمدی

1397/02/22 09:42 ق.ظ

مطلبتون جذاب بود.


16
1
Avatar image

khani

1397/02/22 07:19 ب.ظ

مطلب عالی بود

هم به لحاظ موضوع که جدید بود

و هم به لحاظ زاویه دید که از چند منظر ( حقوقی - فنی - تبلیغاتی) بررسی شده بود


9
1
Avatar image

سید

1397/02/26 08:48 ق.ظ

واقعا سرعت رشد فناوری شگفت انگیزه! قانون مور هنوزم پابرجاست...

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

Please solve captcha
x
دی ان ان